News

05.03.2018 - 16:40

EU Traktatens artikel 28 EG.

Vi upplevar under perioder att Skatteverket lägger hinder i vägen för våra kunder och ibland returnerar varorna till våran terminal i Tyskland. Med denna handlingen bryter Skatteverket/Konungariket Sverige mot fördrag artikel 28 EG och säväl Skatteverket och Konungariket Sverige är klara över detta.

Här hittar du Domstolems Dom från oktober 2007:

http://curia.europa.eu/juris/celex.jsf?celex=62005CJ0186&lang1=da&type=TXT&ancr
Du kan välja mellan flera språk.

Här hittar du bra information om du tänker lämnnaett klagomål:

https://ec.europa.eu/info/about-european-commission/contact/problems-and-complaints_sv

.

BOOK MANUELT
Emner og Artikler
 Vad kunder säger (49)


Om Transaver
 
Transaver GmbH
Ballastbrücke 12 4 O.G.
24937 Flensburg
Tyskland
 
UST-ID: DE284190423
Steuernummer: 15/296/23857
HRB 9558 FL
 
support@transaver.se
 
Banköverförring: Sydbank A/S, Flensburg, Tyskland
 
kontot är i svenska kronor SEK
IBAN-nummer:DE57215106001000513457
BIC-kode/SWIFT-adresse: SYBKDE22
BLZ: 215 106 00
Konto: 1000513457
 
kontot är i EURO
IBAN-nummer: DE47215106001000508399
BIC-kode/SWIFT-adresse: SYBKDE22
BLZ: 215 106 00
Konto: 1000508399
 
Villkor
Vi levererar varor till privatpersoner. Alla våra priser är inkl. moms. Alla beställningar är bindande. Priserna kan komma att justeras, men det är alltid priset vid beställning som är tillämpligt. Normal leveranstid är 2 - 10 dagar efter att vi har hämtat din order i butik. Leveranser från Spanien tar ytterligare ca 10 dagar.
 
Leverans olika dagar
Om din order innehåller många paket kan de ibland levereras olika dagar. Händer det att du inte får samtliga paket vid leverans ber vi dig därför avvakta några dagar på att de sista paketen ska levereras.
 
NSAB 2000
För alla ordrar gäller Nordiska Speditörförbunds allmänna bestämmelser (NSAB 2000). Enligt bestämmelserna är transportörens ansvar begränsat till de fall där transportören är vållandet till skadan/förlusten. Transportören ersätter avsändaren med upp till maksimalt SDR 8,33 pr kg. vid eventuell skada eller förlust.
 
Notera: Det krävs en tilläggsförsäkring om dina varor innehåller alkohol. Utan en sådan blir de inte ersatta på något sett oavsett om det gäller transportskada, förlust och dylikt.
 
Business förfarande är som följer:
Du beställer varor i en butik eller på internet butik inom EU. Du kan då anlita oss att transportera dina varor till Sverige. I vissa fall emballerar vi även om ditt gods för att det ska vara en så säker transport som möjligt.
Vi brukar erbjuda flera olika typer av transporter: Hemleverans, leverans till ombud , GLS Parcel Shop eller liknande. Vi arbetar med flera distributörer och transportörer.Har du beställt hemleverans kommer transportbolaget att försöka leverera dina varor till den angivna adressen. Är du inte hemma kommer du att bli kontaktad för ny leverans eller få information om vart du kan hämta din order.
Observera att det endast ingår ett leveransförsök i transportkostnaden. Vid ny utkörning kan ni bli debiterad en extra kostnad.
 
Kostnader för eventuell returfrakt debiteras fraktbeställare.
Du har som kund ansvar att ordna tullklarering av alla varor. Det är ditt ansvar att kontrollera vad som gäller i ditt land för de produkter du vill få levererat. Transaver tar inget ansvar för kostnaderna för tullklarering etc.
 
Beställning
Du måste vara 20 år för att köpa alkohol i Sverige och du måste kunna styrka att du har fyllt 20 år vid leverans. Kan du inte styrka din ålder skickas varorna i retur och kostnaden debiteras beställaren.
 
Alla bokningar måste göras via vår webb-baserade ordersida. Det är din skyldighet att kontrollera att alla uppgifter på bokningsbekräftelsen är korrekta. Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress du uppgav vid beställning. Alla falska beställningar eller missbruk av webbsystemet kan leda till polisanmälan.
 
Är försändelsen mindre än 20 kg kan hända att du ska plocka upp din försändelse vid närmaste distributionscenter.
 
Avbokning
Avbokning måste ske skriftligen via mail. Alla beställningar är bindande efter 24 timmar.
Vid avbokning efter denna tid kan kostnader för t.ex. emballering, utskrift av transportdokument och eventuellt påbörjad transport debiteras, dog min. SEK 150,00
 
Om dina varor kommer tillbaka till vårt lager
Det finns olika orsaker som är orsaken till detta, men vårt support kommer alltid kontakta dig via mail. Hör vi inget av dig inom 30 dagar, kommer dina goda bli förstördes. Eventuella kostnader i detta förbindelse som uppstår debiteras till ditt konto. Du kommer få en mail två dagar innan godset förstördes med en ny begäran om att kontakta oss.
 
Priser
Alla priser är i SEK inkl. moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid eventuella skrivfel.
 
Outlösta paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderne för returfrakt, expeditionskostnad etc. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 7 dagar innan den returneras till os.
 
Betalning
Du kan betala online med VISA och MasterCard. Du kan också använda Payson och banköverföring. Beställningar behandlas först när betalningen kommit oss tillhanda. Kortbetalningar kommer oss tillhanda direkt. Vi accepterar betalkort utfärdade inom Europa.
 
Säkerheten vid användning av kreditkort
Vår webbplats använder en betaltjänst som tillhandahålls av ePay A/S. Alla uppgifter om din betalning krypteras och skickas via SSL till ePay. Detta innebär att det endast är ePay som kan läsa din betalningsuppgifter. Det kan aldrig dras ett större belopp än vad du har godkänt vid ditt köp.
 
Vi följer ePays riktlinjer för Internet, vilket innebär att du som konsument har minst lika bra säkerhet som när du betalar med ditt kreditkort på din lokala butik.
 
All övrig information i kommunikationen mellan dig och vår webbplats kommer inte att krypteras.
 
Leveransinformation
Vi håller dig uppdaterad om status på din order via antingen Track and Trace, e-post eller SMS. Du kan också alltid kontakta vår support på antingen telefon eller e-post.
 
Transportskador
Villkoren för befordran regleras i sin helhet av ansvars- och befordringsbestämmelser, NSAB 2000. Synliga skador anmäles direkt vid mottagandet. Vid dold skada skall anmälan ske inom 7 dagar.
Notera: Det krävs en tilläggsförsäkring om dina varor innehåller alkohol. Utan en sådan blir de inte ersatta på något sett oavsett om det gäller transportskada, förlust och dylikt.
 
Tillämpande lagar och regler
Tysk lag tillämpas på eventuella tvister mellan oss och kund.
 
Hantering av uppgifter
Vid bearbetning av din order samlar vi in och lagrar information om ditt namn, adress, e-postadress och vad du köpt. Denna information kommer sparas enligt gällande lagar för redovisning och bokföring. Överföring och lagring av dessa uppgifter är inte krypterad. Alla data lagras i en Exchange-och SQL-databas på ett slutet nätverk, och det krävs ett lösenord för att mata in data.
 
Vi använder besöksstatistik för att se hur många som besöker vår hemsida och för att ta reda på vilka sidor som besöks för att optimera vår hemsida till din webbläsare.
 
För att genomföra transaktionen på vår hemsida kommer cookies att användas.
 
Som registrerad kund har du alltid möjlighet till insyn och du kan invända mot registreringen i enlighet med bestämmelserna i lagen om integritetsskydd.
 
Vi kommer inte att lämna ut dina uppgifter till andra företag!
Transaver GmbH
Ballastbrücke 12 4. O.G.
DE-24937 Flensburg
Tel SE: +46 (0)406 456 456
E-mail: 
Lager
Transaver GmbH
C/O Brink GmbH
Heideland-Süd 6
24976 Handewitt
Ma - Fr: 08.30 - 16.30
Quick Link
Track the Pack
Kundetjänst
F.A.Q
IT & Intergration
API & Webservices